De denkpraat, de pijn, en het Top-idee

Als antwoord op een vraag in de nieuwsbrief:

 

Heb jij als lid een origineel of goed idee
waarvan je denkt dat veel meer leden daar iets aan hebben?
………………………………….
Wie heeft het mooiste of leukste of origineelste idee?

 

 

Heb ’k een…
origineel of goed
-maar wat is goed?-
idee?
-Voor veel meer leden bruikbaar: “-ja..
daar kan ik wel wat mee…” ?

 

Ik dacht het wel.
Maar ja, maar ja…
De klok tikt zachtkens door.
Mijn leven holt intussen, dus
waar ga ik precies voor?

 

‘k Weet antwoorden, maar twijfel nog.
Heb ik dat mooiste wel?
’t Leukste, origineelste…, nou….
Dat brengt mij in de knel.

 

Wie ben ik dat ik bieden zou
wat ik zou kùnnen. Nee…
Stel dat ze zeggen: “Mooi, maar eh…
daar doen we maar niks mee.”

 

-Of zwijgen: erger.
Weerklank, ja…..,
dat willen sturen graag.
Terecht! Maar zwaar drukt vaak de vraag
van ’t woelen in hun maag…:

 

Wat moeten we ermee?

 


… Dus, ja,
ik durf het bijna niet.
Ik

Bruis 

bruis

van de ideeën!!!
Maar
ik ken ook het verdriet


van al die dromenden mèt mij…

 

…………………

 

….. -P l ⛲️ n s !!!

 

Kijk:
een Topidee:

 

Roep al wie antwoordt op!

 

En dan:

 

Aááh…!:

 

Aan de SLG ermee!!!

 

josje

Boekrecensie

"HoogbeGAAFd leven. Van 0 - 100"

Marianne van Gelder.

Door middel van inzicht in wat hoogbegaafdheid is en door een pleidooi te voeren voor de aandacht voor leerlingkwaliteiten in het onderwijs in plaats van knellende doelen en vastliggende plannen, is dit boek een gids, zodat hoogbegaafden zich goed kunnen ontwikkelen.

Aan het woord is...

Suzanne Buis

Suzanne Buis

Schrijver, droomdenker, gedachtenschenker

"Hoogbegaafdheid is een andere manier van zíjn. Dus niet alleen een hoge intelligentie; ook veel fysieke, neurofysiologische en emotionele beleving is heel anders."

Casus

Zoon van Martin

‘Toen ik voor het eerst bij jou kwam was het alsof ik van binnen een BMW motor had maar omdat ik niet op wilde vallen, verstopte ik mezelf in een Lada carrosserie.'